ING card zuigt

Ik wilde een boek kopen en het goedkoopst vond ik hem bij Amazon in de UK. Even betalen met mijn creditcard en klaar is Kees.

Na een dag kreeg ik een alarmerend mailtje van Amazon dat het hun niet gelukt was om het bedrag af te schrijven van mijn creditcard. Ik belde de ING op en het bleek dat mijn kaart geblokkeerd was vanwege een dubieuze transactie. Die dubieuze transactie bleek van Amazon afkomstig te zijn. Die wilde namelijk de kosten van een boek innen. Ik legde de bank uit dat er niks dubieus aan de hand was en de medewerker haalde de blokkade van mijn kaart af.

Weer een dag later kreeg ik opnieuw een mailtje van Amazon: “Helaas kunnen wij het bedrag xxx niet van uw creditcard yyy afschrijven”. Weer INGCard gebeld, weer het verhaal over de blokkade aan moeten horen. En opnieuw werd de blokkade van mijn kaart afgehaald.

Op de derde dag (zeg, wordt dit een bijbel ofzo?) kreeg ik weer een zo’n mailtje van die boekverkopers uit de UK. “Schijt”, dacht ik, “nu is het genoeg.” Ik keek op de website van Scheltema, zag dat zij het boek op voorraad hadden, fietste naar het Koningsplein en kocht het boek.

Terug achter de PC wilde ik de order bij Amazon annuleren, maar dat kon niet opeens meer. Het geld was eindelijk binnen en het boek stond op het punt verscheept te worden…

Nu zit ik hier met twee dezelfde boeken op schoot. Wie?

    » Win een iPod