Energie:direct

Afgelopen week belde er weer zo’n callcenter tijdens etenstijd op – wat heb ik toch een schurfthekel aan die teringlijers. Maar een laatste restje fatsoen weerhoudt mij er telkens van de hoorn luid foeterend op de haak te gooien.

Dit keer was het een meisje dat mij een andere energieleverancier wilde aansmeren: Energie:direct. Iedereen die wel eens met een nutsbedrijf (of een andere moloch) in aanraking is geweest, weet dat iedere miniscule wijziging bij zo’n gigant gepaard gaat met een stortvloed aan fouten, meestal ten nadele van jezelf.

Dus ook al kan ik mij een tientje per maand besparen, ik waak ervoor met een andere partij debielen in zee te gaan. Op internet heb ik nog even nagekeken wat de ervaringen van anderen zijn met Energie:direct en die blijken niet heel erg gunstig. Op energieleveranciers.nl worden zij beoordeeld met een 4. Ook bij de Consumentenbond staat een stortvloed aan klachten.

Ik heb bij het callcentermeisje een week bedenktijd bedongen. Vanavond mag ik haar de resultaten van mijn onderzoek kenbaar maken.