De Melkweg op de hippe toer

Als de mensen niet naar web 2.0 komen, moet web 2.0 maar naar de mensen komen. De Melkweg geeft ‘direct marketing’ een nieuwe invulling.

De voorverkoop voor Dinosaur Jr (11 juli) loopt klaarblijkelijk nogal beroerd. Wat die slimmeriken bij de Melkweg nu bedacht hebben is op last.fm een filter gooien op alle luisteraars van Dinosaur Jr die in Amsterdam wonen (hoe ze dat gedaan hebben is mij trouwens nog een raadsel) en aan die personen hebben ze een persoonlijk bericht gestuurd met de vraag of ze niet naar het concert van deze oude rockhelden willen komen.

Geheel in stijl met deze actie heb ik in hun shoutbox mijn antwoord gegeven: “zonder zitplaats, geen ludder”. Ik zou een staconcert nu nog geen 10 minuten volhouden. Er is inmiddels alweer gereageerd in mijn eigen shoutbox. Volgende keer zit ik in de keizersloge!

Na dat Russische boek waarvoor je SMS’jes moest versturen is dit de tweede vernieuwende marketingtruc van de laatste tijd.