Foodwatch

Hoe kritisch moet je als consument zijn, anno 2010? Als het om voedsel gaat kun je bijna niemand meer vertrouwen. Vlees en vis wordt volgestouwd met antibiotica en andere rotzooi, kant-en-klaarproducten in de supermarkt beconcurreren elkaar om de grootste hoeveelheid suiker, zout of vet. De industrie heeft zelf het keurmerk “ik kies bewust” geïntroduceerd. Maar hoe betrouwbaar is dat, nu het zelfs op ijstaart zit?

In Het Parool staat dit weekend een groot artikel over Foodwatch, “dé organisatie die opkomt voor uw recht op veilig en goed voedsel”. Foodwatch houdt de ingrediënten van voedselproducten tegen het licht en bekijkt gezondheidsclaims kritisch. Vooral het donderend geweld van marketeers van grote multinationals wordt ontmaskerd, een zeer welkom tegengeluid in onze maatschappij waar marketeers en corporate communicatie-adviseurs alle ruimte krijgen om de burger hun gekleurde waarheid door de strot de duwen.

Meld je gauw aan voor de nieuwsbrief, voordat je nog meer spullen in de winkelwagen legt die daar helemaal niet thuishoren!