Vodafone, maak me gek!

Let op: dit bericht gaat over een telefoonmaatschappij die telefonische dienstverlening niet hoog in het vaandel heeft staan.

Ik wilde via Vodafone Friends and Family de iPhone 5 16GB bestellen. Maar omdat er gewaarschuwd wordt over langere levertijden, wilde ik graag een indicatie van de levertijd hebben. Op de site kon ik niets vinden, dus belde ik met 0800-0200043. Hier moet je echter een 06-nummer invoeren om verder te komen. Ik ben echter nog geen Vodafone-abonnee.
Dus belde ik het algemene nummer 0800-0560. Hier kon men men mij niet verder helpen en verwees mij naar het campagnenummer 0900-0603.

Op dit nummer kon men mij geen voorraadinformatie geven. Ik werd doorverwezen naar de online winkel op 0800-0200056. Op dit nummer kon ik ook niet geholpen worden, sterker nog: de telefoniste bezwoer mij dat ik toch echt 0900-0603 moest hebben. He, dat nummer had ik al gehad!

Moedeloos gaf ik er de brui aan. Even later werd ik teruggebeld door een Vodafonecomputer die wilde weten of ik correct geholpen was. “Nee, nee”, schreeuwde ik tegen de computer. “Mogen wij naar aanleiding van deze enquete contact met u opnemen?” “Ja, ja”, riep ik. Twee weken later heb ik nog steeds niks van Vodafone gehoord.

Ik heb ook nog een klacht ingevuld op de website. Reactie: geen.

Nu zit ik al twee weken in dubio. Gewoon de telefoon bestellen en hopen dat alles goed komt, of 100 euro meer betalen en bij T-Mobile blijven…